top of page
Search
  • Writer's pictureshirly kohai

מידע אנשים. מידע!

Updated: Feb 3, 2021

אז שלא כהרגלי, הפוסט הזה הוא פחות על החוויה שלי, מחשבותיי ומסעותיי. הפעם, כיאה למי שמתכוננת לארוז חיים ולעזוב מדינה עוד 3 חודשים (אמאל'ה!!!!), אני עסוקה מאוד בלוגיסטיקה, בירוקרטיה ושאר הירקות. במקום להיות אבודה, פנינו למספר גורמים מומחים שיעשו לנו את החיים (קצת) יותר קלים. למה אני מדברת בלשון רבים? כי לפני כחודשיים פתחתי קבוצת וואצאפ של משפחות כמונו, עם ילדים צעירים, המתכננות לעבור לפורטוגל בשנה הקרובה. זו קבוצת תמיכה של ממש, לומדים יחד, מתייעצים וכו'. אם רלוונטי לכם.ן, כתבו לי הודעה ואצרף אתכן.ם בשמחה.


לענייננו. יש 3 וובינרים שאני ממליצה עליהם, חלק מוקלטים וחלק בלייב. תודה לכרמל, יוני ועומר מקבוצת הוואצאפ שלנו שסייעו בארגון הוובינרים. אין עליכן.ם!


1. נדל"ן, מיסוי ועוד

וובינר אחד מאוד מוצלח שעשו עבורינו חברת מוג'ו נדל"ן, נתן לכולנו המון כלים גם מבחינת הבנת אזורי המחיה, עלויות, מאיזה בורות להימנע ומה הכסף שלנו יכול להשיג בפורטוגל. הם צרפו לוובינר גם מומחית מיסוי מפורטוגל ומומחה מיסוי בינלאומי מישראל, וכך קיבלנו את התמונה הרחבה. לשמחתי, מוג'ו הבינו את הצורך והצימאון למידע שהם נותנים ולכן הסכימו לי לחלוק בחינם את הסרטון מהוובינר הזה-



2. הכנה רגשית למשפחה לקראת הרילוקיישן

וובינר שני נוגע להכנה הרגשית המשפחתית לקראת המעבר לפורטוגל. מעבר למדינה חדשה מעורר רגשות מעורבים: מצד אחד, התרגשות וציפייה ומצד שני, חששות רבים על המקום החדש, השפה, אופן ההשתלבות של הילדים, ההתמודדות הזוגית ועוד. הזמנו את יעל, MA חינוך מיוחד ומומחית בליווי משפחות בתהליכי רילוקיישן, לספק לנו כלים פרקטיים בכל הנוגע למעבר של הילדים וכן בהתמודדות הזוגית בהכנה לרילוקיישן ובתהליך הקליטה בפורטוגל.

במפגש יעל תדבר על כלים להכנת הילדים לקראת המעבר, שלבי התאקלמות לאחר המעבר, האתגרים הניצבים בפני הילדים והזוג בעת המעבר והדרכים בהם ניתן לסייע לילדינו להשתלב בצורה הטובה והקלה ביותר במדינה חדשה עם שפה זרה.


** הוובינר התקיים בינואר 2021 ולכן ההרשמה אינה זמינה יותר**


3. ביטוח לאומי, מיסוי, ניתוק תושבות, זכויות סוציאליות ועוד...

כל מי שלקראת רילוקיישן, נמצא במידת מה בבילבול בכל הנוגע לתהליכים מול הרשויות בארץ והרשויות במדינת היעד, על אחת כמה וכמה כשעוברים למדינה כמו פורטוגל ש(איך לומר זאת בעדינות)היא לא מאוד ברורה ויעילה בכל הנוגע לענייני בירוקרטיה. לכן ביקשנו ממומחה בתחום שיעשה לנו קצת סדר.


הוובינר יהיה חינם ויעסוק בנושאים הבאים: מיסוי וביטוח לאומי עם עזיבת ישראל וכניסה לפורטוגל; פוליסת הביטוח הרפואי; ההפרשות הסוציאליות – ביטוחי הפרט והתכנון הפנסיוני טרם עזיבת ישראל; הבנת החלופות לתכנון שילוח בינלאומי; הערכות להתאקלמות במדינת היעד; משמעות חשבון בנק חדש וההון העצמי; הבנת המשמעות להיות אזרח של 2 מדינות ומשמעות היותך "עובד זר"; הבנת משמעות תהליך החזרה לישראל בעתיד.


*** הוובינר התקיים בינואר 2021 ועל כן לא ניתן להרשם. מועדים נוספים יעודכנו בהמשך**


מקווה שהמידע בוובינרים הללו יעזור לי ולכן.ם לעשות קצת יותר סדר ולהמנע מטעויות בדרך. אציין כי ההמלצה שלי היא תמיד לקחת אנשי\נשות מקצוע (עו"ד, רו"ח) בכדי להתייעץ בתהליכים מורכבים שכאלה. בעיניי חשוב לקחת רו"ח ישראלי.ת ורו"ח פורטוגלי.ת עם התמחות בתחום של מיסוי בינלאומי בכדי לעשות את הדברים נכון. זה מה שאני מתכוונת לעשות, בכל מקרה.


נשתמע :)

שירלי



* אני מסירה כל אחריות בנוגע לתכני הוובינרים הללו, המסופקים ע"י ספקים חיצוניים ובאחריותם הבלעדית.

2,365 views
bottom of page